22 de novembre 2009

Trobades virtuals i reals

Ahir vaig tenir l'ocasió de tenir una doble experiència. Per la vesprada, un poc a presses i correres, Rebeca i jo vam penjar la presentació del "voluntariat per la custòdia", a la trobada digital que ha organitzat la CAM. Internet i les noves tecnologies són cada vegada més presents en aquests tipus d'esdeveniments, tot i que açò pot venir espentat per la crisi i la necessitat d'estalviar en les despeses que suposa un encontre presencial com el de l'any passat, per exemple. A la trobada, han participat 83 usuaris i hi ha penjades 63 intervencions, algunes d'elles molt bones. I encara no he tingut temps de veure-les totes.
M'havien faltat els darrers cinc minuts, per col·locar les darreres cinc fotos de la presentació i penjar-la allà mateix, per un motiu ben justificat: el concert que Raimon donava a Gandia.
Allà, al vestíbul del Teatre Serrano, se m'apareixien cares de coneguts que feia un segle que no veia; algun retret -tots ells amables-, per la desconnexió i pel poc temps que dedique a la quantitat ingent d'actes culturals que se celebren a Gandia. Frederic, M. Josep i Salvador, Gisela, Xavi, etc. Un munt de gent coneguda que em tenia desficiós per veure quanta gent -la meua gent- que no he pogut veure durant tantes setmanes, mesos...
L'actuació de Raimon va ser molt emotiva; he de confessar que en algun moment em vaig esborronar. Una nit més, el públic es va alçar de peu per lliurar el seu calor al de Xàtiva, un calor que no té res a veure amb la trobada digital que comentava a l'inici.